Wartość projektu to: 477 075,06 zł, w tym łączne dofinansowanie – 429 367,55 zł. Dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wynosi 405 513,80 zł, natomiast dofinansowanie z budżetu państwa to 23 853,75 zł.

Celem przedsięwzięcia jest podniesienie jakości usług edukacyjnych Szkoły Podstawowej im. Stanisława Hadyny we Frydku oraz Szkoły Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Miedźnej wchodzącej w skład Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Miedźnej poprzez dostosowanie oferty szkoły do potrzeb uczniów (rozwój kompetencji kluczowych oraz udzielenie pomocy uczniom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, doposażenie w pomoce dydaktyczne, które są niezbędne do przeprowadzenia zajęć) oraz podniesienie kwalifikacji nauczycieli.

            W ramach projektu w Szkole Podstawowej we Frydku utworzono pracownię matematyczną ora pracownię na potrzeby zajęć korekcyjno- kompensacyjnych. Wyposażenie je w meble, sprzęt IT, magiczny dywan, urządzenie EEG Biofeedback oraz liczne pomoce dydaktyczne w tym publikacje i programy multimedialne. Uczniowie ze Szkoły Podstawowej we Frydku mają możliwość skorzystania z następujących zajęć dydaktycznych:

  • „Mali artyści” to zajęcia terapeutyczne skierowane do dzieci posiadających niską dojrzałość emocjonalno- społeczną oraz wskazania do zajęć socjoterapeutycznych, przez co mają problemy ze zdobywaniem umiejętności szkolnych. prowadzenie terapii teatrem przyczyni się do kształtowania panowania nad ekspresją emocji, wzrostu empatii i podwyższenia samooceny;
  • zajęcia z języka angielskiego, które prowadzone są metodami warsztatowymi, umożliwiają poznanie kultury brytyjskiej, osłuchanie z akcentem brytyjskim oraz rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchy;
  • „T(R)IKI matematyki i informatyki” których celem jest rozwijanie myślenia matematycznego, algorytmicznego, logicznego oraz rozwój inteligencji logiczno-matematycznej i przestrzennej, a także utrzymanie wysokiego poziomu motywacji i zaangażowania do samokształcenia.
  • zajęcia z doradcą zawodowym, które pomagają uczestnikom w wyborze kierunku dalszego kształcenia i zawodu;
  • zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, których celem jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dla uczniów z trudnościami rozwojowymi m.in. w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej, małej motoryki, grafomotoryki, ortografii, koordynacji wzrokowo- ruchowej, koncentracji i skupienia uwagi. W ramach zajęć prowadzona jest również indywidualna terapii Biofeedback.

W ramach projektu w Szkole Podstawowej im. Powstańców Śląskich w Miedźnej wchodzącej w skład Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Miedżnej utworzono pracownię do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych, którą wyposażono w meble, sprzęt IT oraz urządzenie EEG Biofeedback. Zakupiono liczne pomoce dydaktyczne takie jak urządzenie wielofunkcyjne, drukarka 3D, laptopy, tablety, magiczny dywan, laboratorium, sonda GO oraz różnego rodzaju programy multimedialne i publikacje. Uczniowie mają możliwość uczestnictwa w następujących zajęciach:

  • indywidualne zajęcia korekcyjno- kompensacyjne, które przyczynią się do niwelacji trudności w uczeniu się spowodowanych zaburzeniami rozwojowymi;
  • indywidualne zajęcia korekcyjno- kompensacyjne dostosowane do potrzeb dzieci zagrożonych lub posiadających dysleksję, dysgrafię, dysortografię, dyskalkulię.
  • „Omnibus matematyczny” oraz zajęcia wyrównawcze dla dzieci mających trudności w uczeniu się matematyki;
  • „Koło naukowe” przeznaczone dla uczniów szczególnie uzdolnionych z przedmiotów ścisłych w połączeniu z zajęciami informatyczno- technicznymi;
  • „Klub Młodego Geniusza” zajęcia rozwijające wiadomości i umiejętności matematyczno- przyrodnicze.

Zaplanowano również liczne szkolenia dla nauczycieli celem przygotowania ich do prowadzenia procesu indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym wsparcia ucznia młodszego, rozpoznawania potrzeb rozwojowych, edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów i efektywnego stosowania pomocy dydaktycznych w pracy. W/w szkolenia są ściśle powiązane z zaplanowanymi w ramach projektu zajęciami dydaktycznymi jak również z zakupionym sprzętem i pomocami dydaktycznymi. Dzięki temu zajęcia uczniów zaciekawią i pozwolą na naukę wszystkimi zmysłami. Projekt wychodzi naprzeciw rosnącym potrzebom uczniów, którzy mając dostęp do nowoczesnych technologii w domu, uważają metody nauczania stosowane w szkołach za nieciekawe i nieżyciowe. Dzięki dodatkowym zajęciom odnajdują chęć uczenia się, ponieważ nauka jest ściśle związana z najnowszymi technologiami, czyli z tym co obecnie uczniów interesuje najbardziej.